Hvem er vi

Høng Børneunivers er en integreret institution beliggende i et villaområder i Høng by, tæt på Høng skov og stationen. Vi er en del af område Syd under Kalundborg Kommune.
 Du kan læse mere om område Syd, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)
Vi er 10 vuggestuebørn og 40 børnehavebørn, der er fordelt på 3 stuer og de hedder:

• Solstrålestuen (Vuggestuen)

• Stjernestuen

• Månestuen

Tekst på dør hvor der står Solstrålestuen  Tekst på dør hvor der står Stjernestuen  Tekst på dør hvor der står Månestuen

Vi elsker at være udenfor med børnene, hvor vi benytter vores dejlige legeplads i al slags vejr.
Der er cykelbane, gynger og græsplæne med bakke og buske. Masser af gode legemuligheder for store og små.

To børn løber ned græsbakke  Grønt område hvor barn plukker fra træet
Rutsjebane med tårn  Cykelbane med en løbecykel ved

Derudover er vi en FRI FOR MOBBERI institution, hvilket er et forebyggende anti-mobbeprogram til 0-9-årige børn, fagfolk og forældre, som Mary Fonden og Red Barnet står bag.
Programmet består af pædagogiske materialer, der gør det nemt målrettet at styrke børnefællesskabet og forebygge mobning.
Du kan læse mere om Fri for Mobberi, ved at klikke på dette link. (åbner i samme vindue)