Vores hus

Høng Børneunivers er en integreret institution, normeret til 12 vuggestuebørn og 35 børnehavebørn.
Høng Børneunivers er stedet, hvor det enkelte barn trives, udvikles og hvor vi ønsker at skabe en hverdag, der er præget af anerkendelse, glæde, tryghed og hvor alle børn er en aktiv del af børnefællesskabet.

Vi er på legepladsen hver dag - uanset vind og vejr og vi har en dejlig legeplads med gode legemuligheder. Der er cykelbane, gynger, bålhytte, græsplæne med en bakke og buske.
MEN VI ADVARER!!!!! En god leg giver pladder på tøjet og nogle gange i håret og ører m.m. MEN vi har det smadder sjovt.
Vi arbejder dagligt i leg/læringsgrupper, hvor børnene er opdelt i mindre grupper og hvor aktiviteterne er målrettet den enkelte gruppe.

Barn står med en kurv på hovedet, som dækker hele ansigtet også  Legetæppe med dinosaurer og andet legetøj
Legehus  Barn går med lege trillebør
Masser af puslespil på en hylde  Bamser fyldt i en tallerken række

Børnene er delt i 3 grupper:
12 vuggestuebørn i alderen 0 til 3 år, som holder til på solstrålestuen, og 35 børnehavebørn i alderen 3 til 6 år fordelt på Månestuen og Stjernestue.

Vi ønsker at Høng Børneunivers er et trygt og rart sted at være for både børn  - forældre og personale.

I er velkommen til at besøge vores dejlige børnehus.

Høng Børneunivers' hus